четвъртък, 23 февруари 2017 г.

Малко хумор: интервю за работа в IT фирма

Интервюиращият: Здравейте, благодаря, че дойдохте на това интервю. Настанете се удобно, аз желая разговорът да премине в неформална обстановка (на ум си мисли - макар, че аз имам всичката власт в случая, а ти не си нищо повече от поредния кретен, който интервюирам).

Кандидат Х: Разбира се, както кажете.

И: Да започнем с техническата част. Какво е свързан списък?

Х: (Обяснява какво е свързан списък)

И: И къде се използват свързани списъци?

Х: При интервютата за работа.

И: Какво?!

Х: Свързаните списъци основно се използват като въпроси към кандидатите за работа.

И: Това не е съвсем вярно. Те имат и много реални приложения като...като...

Х: Като имплементиране на алокация на паметта в операционните системи. Но във вашата фирма не правите операционни системи, нали?

И: Както и да е, да продължим. Какво е Big O нотация?

Х: Още един въпрос, който се използва на интервюта.

И: Какво?! Не е вярно въобще! Ами ако ви се налага да сортирате милиони записи в минута както прави Гугъл?

Х: Да, но вие не сте Гугъл, нали? Вие си търсите някой, който да работи със стар PHP код на 5 години. Защо не ме попитате за нещо, с което реално ще се занимавам?

И (вече малко изнервен): Добре. Как ще реализирате FooBar в еди-коя-си-версия на PHP?

Х: Ами...ммм...ще проверя в Гугъл.

И: А как ще извиката библиотеката ABC в PHP?

Х: Отново ще проверя в Гугъл как се прави.

И: ОМГ! Искате да ми кажете, че не помните на изуст всичките 97 милиона PHP функции? Ами ако няма интеренет?

Х: В 21-ви век сме, колко време няма да има нет?

И: Цт-цт, младежите тези дни...едно време не бяхме такива...Както и да е. Ние си търсим някой със 7 години опит с ReactJS. Гледам в автобиографията ви и виждам, че нямате толкова.

Х: Ами ReactJS излезе миналата година, няма как да имам 7 години опит.

И: Оправдания, оправдания. Нека ви задам няколко логически въпроси. Ако си построите къща на която всички стени гледат на юг...

Х: Мечката е бяла!

И: Какво!? От къде знаете отговора, аз дори не довърших въпроса!

Х: Проверих в Интернет. Знам отговорите на всички логически въпроси, които често се задават по интервюта.

И: Ок.....кажете ми нещо за себе си?

Х: Всичко е написано в CV-то ми.

И: Имам в предвид освен това. Що за човек сте? Какви са ви хобитата?

Х: Харесвам японската култура.

И: Интересно. И по-специално?

Х: Хентай.

И: Какво е хентай?

Х: Вид анимационно изкуство.

И: Добре. А сега можете ли да ми разкажете за случай, в който сте били изправени пред предизвикателство?

Х: Наскоро няколко монети изпаднаха от джоба ми и паднаха зад дивана. Отне ми час да ги извадя всичките.

И: Имах в предвид техническо предизвикателство.

Х: Веднъж цели 10 часа инсталирах Windows 10 на един Макбук.

И: Защо ви е било да правите това?

Х: Просто нямах нищо по-добро за вършене.

И: Защо подадохте автобиография?

Х: Гласовете в главата ми казаха да го направя.

И: Какво?

Х: Шегувам се. Ами вие сте пуснали обява и аз кандидатствах.

И: А защо искате да си смените работата?

Х: Заради парите.

(Интервюиращият изглежда наистина шокиран)

Х: Исках да кажа - искам нови предизвикателства в бързо развиваща се компания свързана чрез облачни технологии с Уеб 2.0, където ще работя в млад и амбициозен екип и всеки петък след работа ще имаме тиймбилдинг - пейнтбол.

И: Чудесно, това е отговорът, който очаквах. Какво мислите за извънредния труд?

Х: Не знам. Вие какво мислите за извънредното заплащане?

И: Каква е най-голямата ви слабост.

Х: Криптонит, също и сладолед.

И: Какви са ви очакванията за заплатата?

Х: Милион на година, три месеца платена отпуска, акции във фирмата. Но ако не може това, каквото предложите.

И: Страхотно. Някакви въпроси към мен?

Х: Не.

И: Не? Тук се очаква да ме впечатлите като зададете някакъв въпрос. Тогава аз ще ви задам още един - как се виждате след 5 години?

Х: Върша си работата и не се налага да отговарям на глупави въпроси.

И: Благодаря за отделеното време. Интервюто приключи. Не ни се обаждайте, ние ще ви се обадим. (как ли пък не...)

Това сатирично интервю е откраднато в по-голямата си част от тук:

Python For Engineers


Няма коментари:

Публикуване на коментар