понеделник, 20 юли 2015 г.

Един променен живот благодарение на YPJ

YPJ са женските кюрдски милиции. За тях съм писал вече в тази статия:


Оказва се обаче, че YPJ и мъжкия ѝ еквивалент JPG не са достъпни само за кюрдите. Тук ще стане дума за една млада арабска жена.

Ебир Кемал Хелеф си мислила, че животът е свършил когато разбрала, че ще трябва да се омъжи на 15. След това обаче тя намерила YPJ.

"Животът, който загубих в детството си, започнах да преоткривам в редиците на YPJ - разказва Ебир. Тя произхожда от арабското племе Бегара в град Хасака. Губи и двамата си родители като дете. Когато навършила 15 нейният чичо планирал да се ожени за нея. По онова време обаче по улиците започнали да се виждат жени-бойци с оръжия. Ебир научила, че те принадлежат към защитните групи на автономния регион Роджава (Сирийски Кюрдистан).

Ебир си помислила - "ако имам оръжие, никой няма да може да ме накара да се омъжа на сила". Тя започнала да разпитва кюрдските си приятели в квартала за въоръжените жени, които била видяла и така научила за YPJ.

Три години Ебир се съпротивлявала на опитите на чичо ѝ да се ожени за нея. Когато навършила 18, тя избягала от вкъщи и стигнала до една контролна пропускателна точка на YPJ. Там бойците я попитали защо е избягала от дома си.

"Казах им какво съм преживяла. Те ме препоръчаха за обучение и аз приех" - разказва младата жена - "След като приключих политическото си и военно обучение, аз приех името Рожбин Хесеке".

В учебните сесии тя разбрала за борбите на жените. "Изглеждаше, че всичко което знаех до тогава бе грешно. Животът в YPJ ме научи на упоритост, любов към свободата и желание за равенство".

От както се е присъединила към YPJ преди девет месеца, Ебир е взела участие в операции на различни места - Тил Хемис, Тил Темир, връх Абдул Азис и близо до нейния роден град Хесака. Тя се надява, че през следващите дни ще освободят града от "Ислямска държава".

"Като арабка в YPJ, аз искам да съм тази която да донесе добрата новина на нашите хора в Хесака" - казва Ебир.

Тя реагира бурно на твърденията, че YPG/YPJ репресира арабите.

"Има стотици араби в редиците на YPG/YPJ. Те са тук, за да защитават своите собствени региони, своите собствени хора. Те проливат кръвта си за това. Никой отвън не може да ни каже за това, ние сме тези, които го преживяваме. YPG/YPJ защитават братството между хората. Като арабска жена в YPJ, ако бях видяла един единствен цивилен да е наранен от ръцете на нашите сили, аз нямаше да бъда тук."


Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар